Radvanice 2010
RADVANICE, 15. – 16. 5. 2010
Pořadatelé z AMK Police po loňské úspěšné premiéře připravili i letos pro jezdce MČR, PČR, jezdce s licencemi C i jezdce bez jakékoli licence závody cross country. Volba termínu padla na víkend 15. 16. května.
Člověk by si řekl, půlka května, to už jistě bude pěkně, teplo a sluníčko… No, člověk míní a příroda mění. Před závodním víkendem z nebe crčely proudy vody, podle teplot bych odhadoval spíš listopad než jaro v plném proudu. V sobotu sice déšť téměř nezlobil, ovšem teploty se vzhůru nešplhaly.
Trať byla vymyšlena velice pěkně, pravé cross country, žádná protažená krosová trať. Bohužel počasí ji ztížilo natolik, že po prvním závodě jezdců mistráku bylo třeba provést změny a trať zjednodušit. I tak to ale žádná procházka růžovou zahradou nebyla. Bláto se dostalo úplně všude a jindy pestré a všemi barvami hrající dresy závodníků zabarvilo do univerzální hnědé.
Na programu bylo množství rozjížděk, takže nebyl čas ztrácet čas. Jak již bylo řečeno, první se na start postavili jezdci Mistrovství ČR. Jeli 120 minut. Po nich jsme se již na startovní čáru řadili my, přeboráci. V první vlně E1, následovala E2, E3, veteráni a malorážky. Za AK Krakonoš Jilemnice se bili pouze dva jezdci. Mirek Škaloud si chtěl upevnit vedení v hodnocení E2, Tomáš Macháček si přijel zajezdit. Dalším běžně startujícím v této třídě je Milan Macháček, toho však na start nepustilo zranění z Košťálova. Start byl famózní a musel zahřát každého fanouška AK Krakonoš. Mirek Škaloud tradičně vyrazil na čele, ale překvapením byl Tomáš Macháček. Vystartoval parádně a do první zatáčky vjížděl na čtvrtém místě. Pak si o jednu příčku pohoršil, ale páté místo je na jeho poměry neuvěřitelné. Bohužel, jak dobře začal, tak nešťastně skončil. Ještě v průběhu prvního kola mu vypověděla službu spojka jeho motocyklu a bylo po nadějích. Navíc se ukázalo, že závadu nelze na místě odstranit, takže start byl vyloučen i na druhý den. Potěšil Mirek, který si hlídal první místo a uhlídal ho až do konce, což znamenalo první pohár pro AK Krakonoš.
#500 Mirek Škaloud
Po přeboru se již na svoji jízdu těšili jezdci s licencemi C. Zde měl náš klub rovněž své zástupce. Konkrétně: Adam Erlebach, Matěj Hanuš, Michal Kava, Lukáš Kučera a Honza Nosek. I zde byl pohled na start balzámem na prochladlou duši příznivce AK Krakonoš. První zatáčka a v ní dvojice jezdců v červených dresech na zelených strojích. První Adan, druhý Michal! Start se nepodařil Lukášovi, který odjížděl vstříc stíhací jízdě z posledního místa. Lukáši, zlatej dvoutakt! Kluci měli před sebou celých 130 minut ježdění, protože nikdo z našich nevyužil možnosti jet ve dvojici. Průběh závodu byl z počátku náramný. O vedení se přetahovali Adam s Honzou. Nakonec Honza několikrát upadl a Adamovi vypálil rybník někdejší reprezentant Pavel Melichar. Adam tedy dojel druhý, Honza třetí, což jsou další dva poháry pro AK Krakonoš. Lukáš zakončil stíhačku na šestém místě, i když se již tlačil na medailové pozice, ale jeho snahu přibrzdil zhaslý motor, který ne a ne naskočit. Musím se opakovat: Lukáši, zlatej dvoutakt ! Na sedmém místě dojel Matěj, Michalovi se nedařilo, pochroumal si koleno, po chvíli se zkoušel vrátit do závodu, ale nešlo to. Nakonec byl klasifikován na 14. pozici. Jako poslední se na startovní rošt postavili bezlicenční. Zde jsme zastoupení neměli, pohárové žně si dopřáli kolegové z Motoklubu Vysoké.
#910 Adam Erlebach
Neděle. Hned ráno startovali jezdci s licencí C. Bohužel naše účast poněkud oslábla. Michal Kava nerozchodil koleno a Honza Nosek po jednom ze sobotních pádů nemohl ráno zvednout ruku. Pro vítězství si dojel Adam Erlebach, který si tímto víkendem napravil vzpomínky na Radvanice. Loni si zde totiž zlomil klíční kost. Na druhém místě dokončil Lukáš Kučera a těsně pod stupni, na čtvrté příčce, byl odmáván Matěj Hanuš.
Po „céčkách“ jel přebor. Zde za nás startoval pouze Mirek Škaloud a dokázal zopakovat sobotní výkon i výsledek. Tedy opět stupínek nejvyšší. To znamená že i neděle přiřkla AK Krakonoš tři poháry.
Pokračování seriálu je na programu o víkendu 29. – 30. 5. v Sedlčanech. Zde je uplatněn model se závodem čtyřkolek, takže motorkáři pojedou jen jeden den.
-tm-
aktualizováno: 21.05.2024 10:55:52