KAMÝK, 9. 4. 2011
Druhý podnik MMČR a PČR cross country se odehrál v Kamýku. Zde se tradičně odehrávají jarní a podzimní Bezinky, ale letos se zdejší pořadatelé rozhodli pro zařazení do seriálu mistráku.
AMK Krakonoš Jilemnice měl na startu podniku zatím nejpočetnější družinu svých bojovníků v rudých dresech. V MMČR ve třídě E3 nás reprezentoval Milan Macháček, který snad konečně našel společnou řeč se svojí Husqvarnou WR 300 a podal lepší výkony než v uplynulých závodech. V první rozjížďce dojel na jedenáctém místě, druhou jízdu v podstatě nedokončil, když po nárazu do stromu a následném pádu mu z motocyklu vyteklo něco benzínu a ten mu pak došel. Protože se to ale odehrálo ke konci rozjížďky byl ještě klasifikován jako dvanáctý. V PČR třídy E2 podal opět velmi nadějný výkon Lukáš Kučera, který dokončil čtvrtý. V PČR C se na stupně nejvyšší dostal Matěj Hanuš, který vybojoval bronz, a nedaleko za ním, na pátém místě, dojel Honza Nosek. Dalším v této kategorii byl Michal Kava, který dokončil devětadvacátý. Úspěšnou premiéru v našem týmu zažil Petr Kadavý, který dlouho bojoval na čele kategorie Bezinka E3, aby nakonec vyválčil bramborovou medaili za čtvrté místo. Naším nejmladším účastníkem byl Kája Šrytr, který na si na své pětaosmdesátce dojel pro bronz.
Protože jsem závodů neúčastnil, vyzpovídal jsem naše nejúspěšnější zástupce, tedy Matěje Hanuše a Lukáše Kučeru.
Chlapi, jak vypadala trať? Byla to klasická Bezinka nebo pořadatelé v souvislosti s MMČR trať výrazně obměnili?
Matěj: Trať byla trošku jiná, bylo to o něco delší, ale jinak to bylo hodně podobné klasické Bezince. Extrém byl úplně stejný jako minulý rok akorát tam byly přidané gumy, pražce a nebyl šnek.
Lukáš: Trať letošní jarní Bezinky byla prakticky postavena jako vždy a to na louce a v místních bezinkách. Nechyběl ani extrémek v podobě klád, kamení, gum a pražců. Přibylo pár mezí a výjezdů. K vůli MMČR se trať neměnila. Traťově byly závody velice povedené. Pár změn, co bylo nachystaných, pomohlo zrychlit trať a umožnilo i lepší předjíždění.
Matěj Hanuš na extrémku
Jak dlouho se jezdilo jedno kolo?
M: Kolo bylo nějak kolem 12 minut.
L: Jedno kolo na trati trvalo od nejrychlejších, což byl Kadleček, který jezdil kolo okolo 10 a půl minuty, až po zhruba 14 minut. V přeboru se časy pohybovaly okolo 11 a půl minuty a 12 a půl minuty. Mistráci jeli samozřejmě rychleji a někteří hobbíci pomaleji.
Jak se trať zamlouvala Tobě osobně?
M: Mně osobně se trať moc líbila, až na několik míst, kde to bylo hodně rozbité a úzké, ale jinak tam byly nádherné úseky.
L: Mě se trať zamlouvala docela výrazně. Byla zpestřena jemným extrémem (překážky z gum, kamení, pražců a klád). Nejobtížnější bylo předjet někoho v bezinkách, kde byly úzké tradiční cestičky. Jinak na louce byla trať dostatečně široká a nám se ještě tolik neprášilo. Později to už bylo horší.
Jak zvládli závody pořadatelé? (hodně rozjížděk, oprava značení trati, ...)
M: Určitě si dali pořadatelé hodně práce s přípravou tratě, ale mohli by už změnit některé úseky, který jsou každý rok stejný. Během závodů v některých místech bylo protrhané mlíko a někteří jezdci si to zkracovali.
L: Pořadatelé zvládli samotný závod na jedničku. Moc se nerozcházeli se stanovenými časy startů a vyhlášení. Trať se snažili vždy po dojetí rozjížďky poopravit, ale pokaždé se někdo našel, kdo mlíko přetrhl a začalo se zkracovat. Ale to zase tak hrozné nebylo. Možná mohli pořadatelé použít více „mávačů“ na trati, především na louce. Co se mi ale nelíbilo bylo jednání. Při vyhlášení céčkařů došlo k problému, že pro ně neměli ceny. Stát se to může, ale to jednání… Nebyla řečena ani žádná pořádná omluva a nakonec pořadatel řekl, že mají být rádi za to, že se alespoň svezli. Za 600 Kč startovného nedostat ani pohár docela smutné. Zlatý náš UFO cup.
Lukáš Kučera se řítí do zatáčky
Jak hodnotíš svůj výkon? Popiš průběh závodu z Tvého pohledu.
M: Hodnotím svůj výkon velice dobře, hlavně jsem si to užíval a bavilo mě to. Po startu jsem byl kolem čtvrtého místa a přede mnou byl Honza Nosek, tak jsem se ho chtěl udržet. To se mi povedlo, po půl kole Honza upadl a tak jsem byl předním. Jenže po dvě stě metrech jsem nějak přehnal rychlost a srazil jsem veterána, tak jsme oba dva upadli a Honza mě zase předjel. Potom jsme se z Honzou pořád honili a nedokázal jsem mu ujet. Pak mi táta ukázal, ať jedu natankovat. To jsem měl zrovna Honzu za zády, byl jsem docela naštvaný, protože už mi Honza o kus ujel. Jenže pak jsem ujel jedno kolo a Honza zrovna vyjížděl z depa, tak se mi zase zvedla nálada a snažil se Honzovi ujet. To se mi podařilo, protože Honzu bolela záda a tak nemohl moc tahat. Nakonec jsem dopadl docela dobře, bylo z toho třetí místo, tak jsem spokojený a to jsem ještě jel dvě kola s píchlou zadní gumou.
L: Můj výkon hodnotím pozitivně. Start se povedl a vyrazil jsem jako 3. V druhé zatáčce jsem byl už 2. a celé první a druhé kolo jsem se pral o 1. až 3. místo. Ve třetím kole přišlo pár chyb, jeden menší pád a zacpaný výjezd. Dále jsem dostal krizi, jelikož mi odešla levá ruka a já nemohl pořádně tahat. Propadl jsem se na 5 místo. V průběhu pátého kola jsem se z krize dostal a začal si závod užívat. Nakonec jsem se dostal na 4. místo a myslím si, že nebýt té krize tak mohl zacinkat i bronz. Čtvrté místo je dobré, ale pohár by byl pohár. Jinak jsem se svým výkonem a s motocyklem s uplynulým časem od závodu spokojen.
Matěji, před závody jsi řešil problémy s motorkou. Co se stalo, co obnášela oprava?
M: Byl jsem jezdit týden před závody a praskla mi hřídel a jak to mělo tlak, tak prasknul i karter. Tak jsme to hned s tátou řešili a volali mechanikovi, že se nám to rozbilo. Tak večer přijel, odvezl si motor a my doufali, že to bude opravené do závodů. Naštěstí se to stihlo a v pátek před závody jsme proto jeli. Akorát se to zajelo, protože se dával i nový píst.
Zaslechl nějaké problémy při vyhlášení, co se odehrálo?
M: Pro naší kategorii asi zapomněli poháry. Tak jsme po vyhlášení za nimi šli a ptali se, jak to teda bude, jestli nám vrátí startovné, nebo jestli nám to pošlou. Nakonec snad pohár pošlou.
Lukáši, jednalo se o Tvoje druhé závody v přeboru ČR. Podle výsledků jsi se adaptoval velmi rychle, jaké jsou Tvoje pocity?
L: V přeboru jsem zjistil, že stačí malá chybička a čelo ujede. Poté se to velmi obtížně dojíždí. Ještě nikdy jsem nejel takovou palbu od startu jako na Bezince. Ještě mi chybí pár vteřinek na nejrychlejší a stále si zvykám na nový motocykl, je to trochu něco jiného než-li 250 4T. Ale jsem rád, že jezdím takhle vpředu a doufám, že se za chvíli prokoušu ještě výš.
Děkuji za odpovědi a gratuluji k výsledkům i výkonům.
-tm-