Chuchelna 2017
CHUCHELNA, 6. – 7. 5. 2017
Po nuceném odvolání cross country v Kunčicích nad Labem se úvodním podnikem letošního seriálu KTM ECC stal podnik v Chuchelně, přesněji řečeno na Kozákově. Pořadatelem byl jako vždy Motosport Chuchelna. Závodilo se na dobře známé trati na a v okolí zdejší sjezdovky, byť i místní pořadatelé měli řadu problémů. A to hlavně s odborem životního prostředí. Nakonec zvítězil rozumný kompromis a závody, na trochu zkrácené trati se mohli odjet.
Jelo se, jak jinak, na blátě. To už je taková místní klasika a i když neprší přímo o víkendu, tak naprší alespoň v týdnu před závody. I tak se ale na startu sešlo početné jezdecké pole a ani o diváky nouze nebyla. Chybět nemohli ani naši jezdci, tedy ti od Krakonoše. A vedli si nadmíru skvěle. Než se ovšem dostaneme k těm úspěšnějším, vzpomeňme smolaře. Tím byl jednoznačně Martin Horáček. V sobotu zadřel motor své Yamahy a byl nucen odstoupit ze samého čela kategorie E2. Technické problémy trápily i Vojtu Harcubu. Ten pro letošek přesedlal z osmdesátky na dvacku. Ovšem svůj první ostrý závod v silnější kategorii nedokončil. Na vině bylo hydraulické ovládání spojky jeho TM. Ve stejné třídě, tedy E1, startoval i Martin Kastner. Ten vyměnil 125 2T za 250 4T a v sobotu si připsal 19. pozici. V neděli již nestartoval. Stejně tak Adam Erlebach v E2, který si v sobotu dojel pro 7. místo.
Jarda Šourek
Největší zastoupení jsme měli v Licencích B. Těm kraloval Míra Škaloud. Po oba dny. A po oba dny mu zdatně sekundoval Matěj Hanuš – dvakrát druhý. Do desítky se vměstnali i Michal Hanuš (sedmý a devátý) a Radim Kava (v sobotu osmý, v neděli nedokončil). Lukáš Vlk jel jen v sobotu a dojel třináctý. Michal Kava připsal body za 17. a 12. místo. V áčkových licencích jel jen Lukáš Kučera. Tomu náročné podmínky naprosto vyhovují, což potvrdil druhým a třetím místem. Výborně si vedl i Jarda Šourek mezi veterány bez licence. V sobotu se druhým místem „rozkoukával“ a v neděli již nikomu nedal šanci a zvítězil.
Nezapomínejme ani na naše naděje, tedy dětské zástupce. Pro ty byla trať obzvláště náročná a klobouk dolu před všemi, kteří startovali. Ve slabších padesátkách si bezkonkurenčně počínal Ondra Baudyš a ujal se průběžného vedení. Mezi pětašedesátkami předváděl krásné výkony Přéma Plucha. I když to na vítězství nestačilo, musel se spokojit s druhým místem, tak v přihlížejících zanechal velmi dobrý pocit.
I letos se bojuje o klubový primát. Po pravdě, když jsem viděl soupisky, říkal jsem si, že být do třech by byl veliký úspěch. Ale světe div se, v chuchelském blátě ukázali naši borci nejen výtečné umění, ale také charakter a poslali AK Krakonoš Jilemnice do těsného vedení.
Škali
No, a o konkrétní zhodnocení prvního podniku KTM ECC, a nejen na něho, jsme se pozeptali dvojnásobného vítěze, Mirka Škalouda:
Míro, na Kozákově se jelo první letošní KTM ECC. Pořadatelé museli některá obvyklá místa vynechat, tak jak se Ti zamlouvala trať?
MŠ: Ahoj, závody neměli chybu! Vždy se sem těším. Trať je rozdělená na dvě části, těžký úsek pod silnicí, kde to je většinou o náhodě - jak se ti to povede rychle projet, a druhý úsek nad silnicí na sjezdovce, kde mě to prostě baví. Letos nebylo to spodní bahno, tak se mě líbila celá trať.
Škali
V týdnu před závody poměrně pršelo, bylo to hodně náročné?
MŠ: Sice pršelo a měli jsme z toho obavy, ale trať byla ideální.
Po oba dva dny jsi vyhrál svou třídu před týmovým kolegou Matějem Hanušem. Byl to tuhý boj? Jak se rodilo prvenství v sobotu a jak v neděli?
MŠ: No bylo to o fous . Vždy se mně podařilo dostat se na první místo a pak jsem si to jen hlídal. Uvidíme další závody, Mates nějak zrychlil a ostatní taky. Už to tak jednoduchý nebude .
Ty letos vynecháváš enduro a věnuješ se více motokrosu. Jaké podniky jsi zatím objel a jak se tam daří?
MŠ: Tak k dnešku jsem odjel čtyři závody motocrosscupu a 1 závod batticupu. Začalo to 8. 4. v Benátkách, kde bylo takové bahno, v kterém jsem nikdy nejel a jak bylo vidět, tak ani nikdo z ostatních. Díky mým zkušenostem z endura, se mě podařilo obě jízdy vyhrát. Další se jely závody 29. 4. v Trutnově, zde bylo také bahno, ale na hlavní jízdy se udělal idoš. Tady jsem dojel 6. a 2., celkově 4.. Dále se jel Dolní Bousov 13. 5., trať byla tvrdá, ale perfektně připravená. Tady platilo, kdo měl horší gumu, tak měl výhodu . Zde jsem dojet 5. a 2., celkově 2. Zatím poslední v tomto seriálu se jela 27. 5. polská Bogatynia. Trať opět na 100% připravená, ale zde se mě moc nedařilo. Jedu totiž na Hondě 450 a ta když chcípne, tak se musí najít neutrál a pak jí přemluvit. V první jízdě jsem si jí zašlápl hned třikrát. I tak jsem dojel 9. a 2., celkově 5., Další závod máme až 9. 9. v Třebízi. Bylo by dobrý, kdyby jeli všichni krakonošáci, ať je ta správná sestava. Tak a máte o čem přemýšlet ! V tomto seriálu zatím celkově vedu o 13 bodů před Tomášem Faistaverem, s kterým se už takhle taháme 18 let, dokonce jsme spolu jeli i první závod v Libáni, to nám bylo 15 let.
A poslední závod jsem jel v seriálu Batticup v Třebízi. Trať byla také perfektně připravená a dojel jsem 4. a 3., celkově třetí...
Mimo motokrosu jsi velice slušně zajel i vyhlášené Drapák rodeo. Jak to hodnotíš ze svého pohledu?
MŠ: Drapák rodeo je závod, který mě baví. V kvalifikaci, která se jela už v pátek jsem dojel 21. ze 453 jezdců. Tím jsem se dostal do kategorie elita, kam postupovalo prvních 30 jezdců.V sobotu se mě jelo pěkně, byl jsem kolem osmého místa, ale nevyjel jsem jeden výjezd, kde jsem se dost trápil a nechal všechny síly. V cíli z toho bylo 17. místo. V neděli jsem dojel 14. a celkově to dalo také na 14. Místo. Už se těším na další ročník. Škoda, že takových závodů není u nás více.
I mistr tesař se někdy utne
Jakých podniků se budeš letos ještě účastnit?
MŠ: Těšil jsem se na můj již čtvrtý ročník Erzbergrodea, ale bohužel přihlašování je tak složité, že jsem to nestihl a bohužel Erzbergrodeo pro mě letos padá.
Ale nyní se připravujeme na dost šílenej závod a to je fichtlmazec. Tento závod se jede 23. - 24. 6. v Bousově. Jsou to závody, které jsou vedené jako Mistrovství světa . Pojedeme na mustangu originál a jede se to 24 hodin v kuse. Týmů je 102, určitě bude o co stát. Přípravy na tento závod jsou neskutečné. Už máme za sebou asi sto hodin práce, teda spíš teamový kolega Martin Chlupáč, který se do toho ponořil a měsíc už nespal . Shánění dílů - už jsme sehnali asi 5 mustangů na díly… No hrůza, snad to ta mašina vydrží .
No a další novinkou je, že pojedu letošní šestidenní ve Francii, která se jede 28. 8. - 2. 9. 2017, ale k tomu zatím moc novinek nemám, tak zase příště .
Děkuji za rozhovor a ať se daří!
MŠ: Děkuji za rozhovor a za podporu AK KRAKONOŠ JILEMNICE....
-tm-